Lihapullat on olleet aina mun kompastuskivi. En osaa tehdä hyviä, ainakaan omasta mielestäni. Monia ohjeita olen kokeillut, mutta en silti saanut mieleistä. Mitään sipulikeittopussia on edes turha yrittää, en tykkää.

Sitten sattumalta tuolla karppaus.info näin tämän reseptin, jota kokeilin. Tästä en vaihda. Nämä on mun makuun! Tein nämä versiot tomaattiseen kastikkeeseen, jonka ohjeen myös tuolta karppisivuilta nappasin.

745159.jpg

Ja täytyy vielä sellainen asia todeta, että olen pitkään käyttänyt vain paistijauhelihaa lähinnä vähärasvaisuuden takia. Tein lihapullat kuitenin sikanaudasta ja tuli hyviä. Nyt olin mökille epähuomiossa ostanut naudanjauhelihaa, eikä lopputulos mielestäni ollut yhtä mehukas. Tuli melko kuivia. Suosittelen siis sikanautaa!

400 g sikanautajauhelihaa
2 sipulia, silppua
1/2 paprikaa, silppua
8 cm pätkä kesäkurpitsaa, raasta hienoksi
100 g juustoraastetta
soijakastiketta
pippurimurskaa
paistamiseen: voita ja öljyä

Sekoita kaikki ainekset yhteen ja pyöritä taikinasta reilunkokoisia palloja kostein käsin.

Paista voiöljyseoksessa.